جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه بورس: بورس همه رقبا را کنار زد و توانست به‌طور میانگین در نیمه نخست سال ۶۰درصد سود نصیب سهامداران کند.

بورس

به گزارش همشهری، با وجود آنکه بازارهای ارز، طلا و مسکن در رکود به‌سرمی‌برند اما بورس تهران همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و این رشد همچنان ادامه دارد. تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد به‌دلیل رشد قیمت سهام شرکت‌ها در 6‌ماه نخست سال‌جاری میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس در طول این مدت به 60درصد رسیده است.

بررسی روند شاخص بورس تهران که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران است نشان می‌دهد شاخص کل بورس تهران از ابتدای سال 88تاکنون بیشتر از 750درصد افزایش یافته و از 8هزار واحد به محدوده 61هزار واحد رسیده است. این به‌معنای آن است که هیچ بازاری در طول 4سال گذشته بازده بالاتری از بورس تهران نداشته است و متوسط بازده سرمایه‌گذاری در بورس در 4سال گذشته به بیشتر از 750درصد رسیده است.

این در حالی است که سرعت رشد شاخص از ابتدای سال حتی بیشتر شده و به‌نظر می‌رسد تا پایان سال میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس افزایش بیشتری داشته باشد. آمارها نشان می‌دهد شاخص بورس تهران از ابتدای سال تاکنون 22هزارو923واحد معادل 60درصد افزایش یافته است این به‌معنای آن است که سهامداران بورس تهران توانسته‌اند به‌طور میانگین در نیمه نخست سال این میزان بازده را از محل سرمایه‌گذاری در بورس به‌دست بیاورند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که حجم سرمایه گذاری و همچنین مشارکت سهامداران در بورس به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته به‌طوری که در نیمه نخست امسال همه رکورد‌های تاریخ 46ساله بورس شکسته شد. براساس این اطلاعات 6‌ماه اول امسال در مجموع 2میلیون و30هزار نفر اقدام به خرید و فروش سهام در بورس کرده‌اند و در مجموع 46هزار و 331میلیارد تومان سهام در بورس خریداری کردند. این میزان مشارکت در کل تاریخ بورس سابقه نداشته و برای نخستین بار است که میزان مشارکت سرمایه‌گذاران در بورس در طول6ماه از مرز 2میلیون نفر عبور می‌کند. در عین حال ارزش کل بورس تهران هم به‌دلیل رشد قیمت سهام شرکت‌ها در طول این مدت به نحو چشمگیری افزایش یافته و در پایان هفته گذشته به مرز 297هزار و 700میلیارد تومان رسید.

کد خبر 231734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز